METRO Delivery retouraanvraag

Een fout in je bestelling of levering? Dat kan gebeuren. Er zijn enkele zaken waarmee je rekening moet houden vooraleer je een retouraanvraag indient.

Productkwaliteit, onze belofte

Een van METRO’s sterkste punten is de productkwaliteit. Om die kwaliteit te garanderen, hanteren wij de HACCP-afspraken zoals voorgeschreven. Hierdoor is het niet mogelijk om zomaar alle producten terug te zenden. Verse producten, diepvriesproducten en groenten en fruit nemen we niet terug, aangezien we dan niet aan de kwaliteitsvoorschriften kunnen voldoen en de koudeketen niet kunnen handhaven.

Om te vermijden dat je te veel of verkeerde producten ontvangt, raden we je aan om je bestelling steeds goed te controleren voor je ze verstuurt.

Gebeurde er toch nog een fout in de bestelling of levering? Dien dan een retouraanvraag in via onderstaand formulier. 

Welke goederen kan ik retourneren?

Producten die in aanmerking komen voor een retour*

• Binnen 7 dagen vanaf de levering

• Non-foodartikelen

• Droge voeding

• In gesloten en conforme verpakkingen


Producten die NIET in aanmerking komen voor een retour

• Vis en visdelicatessen

• Vlees

• Zuivel

• Groenten en fruit

• Diepvriesproducten

*Let op: producten die in aanmerking komen voor een retour worden niet automatisch terugbetaald.

 

Belangrijk!

Wil je goederen terugsturen? Bewaar ze dan steeds op een geschikte plaats. Neem ook een foto van het product en het label (met THT en beschrijving) zodat dit kan toegevoegd worden aan het retourdossier.

Retouraanvraag