EEN QR-CODE CREËREN
Om een QR-code te maken klik je in je Dashboard simpelweg op ‘QR-code generen’. Je kan dan voor twee opties kiezen, namelijk ‘restaurant’ en ‘tafels’.
- Kies je voor ‘restaurant’, dan kan je één QR-code creëren die je bijvoorbeeld aan de ingang van je zaak kan hangen.
- Kies je voor ‘tafels’, dan kan je vervolgens je totaal aantal tafels ingeven, en krijg je per tafel een aparte QR-code.
Je kan de codes afdrukken in pdf.
CONTACTGEGEVENS VAN EEN KLANT OPZOEKEN
Wanneer je hierop klikt, ontvang je onmiddellijk een e-mail met een unieke code, bestaande uit 6 tekens. Deze code ontvangt enkel de perso(o)n(en) die in ‘managers’ staan. Opgelet: de code is hoofdlettergevoelig. Nadat je de code hebt ingevoerd, kan je een datum of een bepaalde periode selecteren. Er moet tevens een ‘reden’ worden gegeven waarom je de gegevens opzoekt. Tenslotte kan je kiezen via welk type document je de gegevens wilt ontvangen, zijnde pdf of csv. Wanneer je op ‘resultaten downloaden’ klikt, zal het document automatisch downloaden.
MANAGERS
Je kan werknemers toevoegen aan je account, zodat ook zij gegevens kunnen zoeken en opvragen wanneer je zelf als zaakvoerder niet aanwezig bent.
GEGEVENS VAN JE ZAAK AANPASSEN
Hier kan je de adres- en contactgegevens van je zaak aanpassen, en kan je eventueel de link naar je menukaart alsnog toevoegen.
GA VAN START
WAT WORDT ER VAN JOUW KLANT VERWACHT?
Eens jouw gasten de QR-code scannen, komen zij op een formulier terecht waar zij de volgende gegevens moeten ingeven:
- Naam
- Voornaam
- Adres
- Postcode
- Stad
- Telefoonnummer
- E-mailadres
Indien ze niet alleen zijn, kunnen ze de optie ‘ik ben hier alleen’ uitvinken en kan je gast aanduiden hoeveel bezoekers uit zijn/haar huishouden erbij zijn. Indien er leden van meerdere gezinnen aanwezig zijn, kan men ook deze personen toevoegen door op de blauwe cirkel met het plusje te klikken.
Eens je gasten zich geregistreerd hebben, kunnen ze ook je menukaart raadplegen indien je deze hebt toegevoegd.
GA VAN START
NOOD AAN EEN HULPLIJN?
Indien je hulp nodig hebt bij het aanmaken van je account of het creëren van je QR-code, kan je steeds beroep doen op de assistentie van ons Go Digital Team. Contacteer ons Go Digital Team via godigital@metro.be.