Digitale Check-in

Banner QR Check-in 940x300_NL

Het Corona-virus houdt de hele wereld nog steeds in de greep. Sinds kort gingen er weer nieuwe maatregelen van kracht, zoals het registreren van de nodige klantgegevens bij een horecabezoek. Om dit proces zo snel en eenvoudig mogelijk te maken voor de horeca-uitbater, biedt METRO een digitale check-in-service aan, waarmee je in een mum van tijd een handige QR-code aan de ingang van je zaak of op je tafels tovert. Ontdek hieronder hoe je de QR-codes kan creëren en hoe je de contactgegevens kan opzoeken indien dit wordt gevraagd.

HOE GA JE VAN START?

1. Klik hieronder op de ‘GA VAN START’-knop. Je wordt doorverwezen naar een aparte pagina. 
2. Nu kan je je horecazaak registreren door op 'Registreren' te klikken. 
3. Vul de gevraagde gegevens, zoals de naam van je zaak en je e-mailadres in en kies een paswoord. 
4. Je account is nu klaar. Je ontvangt een e-mail om je account te bevestigen. 


VOEG JOUW BUSINESS-DETAILS TOE

Eens je vanuit je e-mail je account bevestigt, kan je je adres- en contactgegevens invullen. Indien je dat wilt, kan je ook je ook de link naar je menukaart toevoegen, zo kunnen je gasten dit raadplegen nadat ze hun contactgegevens hebben ingevuld. Ga akkoord met de voorwaarden en klik nadien op het pijltje. Je komt dan terecht op het dashboard, waar je vier aan te klikken mogelijkheden ziet. 


EEN QR-CODE CREËREN

Om een QR-code te maken klik je in je Dashboard simpelweg op ‘QR-code generen’. Je kan dan voor twee opties kiezen, namelijk ‘restaurant’ en ‘tafels’.

  • Kies je voor ‘restaurant’, dan kan je één QR-code creëren die je bijvoorbeeld aan de ingang van je zaak kan hangen.
  • Kies je voor ‘tafels’, dan kan je vervolgens je totaal aantal tafels ingeven, en krijg je per tafel een aparte QR-code.

Je kan de codes afdrukken in pdf.


CONTACTGEGEVENS VAN EEN KLANT OPZOEKEN

Wanneer je hierop klikt, ontvang je onmiddellijk een e-mail met een unieke code, bestaande uit 6 tekens. Deze code ontvangt enkel de perso(o)n(en) die in ‘managers’ staan. Opgelet: de code is hoofdlettergevoelig. Nadat je de code hebt ingevoerd, kan je een datum of een bepaalde periode selecteren. Er moet tevens een ‘reden’ worden gegeven waarom je de gegevens opzoekt. Tenslotte kan je kiezen via welk type document je de gegevens wilt ontvangen, zijnde pdf of csv. Wanneer je op ‘resultaten downloaden’ klikt, zal het document automatisch downloaden.


MANAGERS

Je kan werknemers toevoegen aan je account, zodat ook zij gegevens kunnen zoeken en opvragen wanneer je zelf als zaakvoerder niet aanwezig bent. 

 

GEGEVENS VAN JE ZAAK AANPASSEN

Hier kan je de adres- en contactgegevens van je zaak aanpassen, en kan je eventueel de link naar je menukaart alsnog toevoegen.

 

GA VAN START


WAT WORDT ER VAN JOUW KLANT VERWACHT?

Eens jouw gasten de QR-code scannen, komen zij op een formulier terecht waar zij de volgende gegevens moeten ingeven:

  • Naam
  • Voornaam
  • Adres
  • Postcode
  • Stad
  • Telefoonnummer
  • E-mailadres

Indien ze niet alleen zijn, kunnen ze de optie ‘ik ben hier alleen’ uitvinken en kan je gast aanduiden hoeveel bezoekers uit zijn/haar huishouden erbij zijn. Indien er leden van meerdere gezinnen aanwezig zijn, kan men ook deze personen toevoegen door op de blauwe cirkel met het plusje te klikken.

Eens je gasten zich geregistreerd hebben, kunnen ze ook je menukaart raadplegen indien je deze hebt toegevoegd.


GA VAN START

 

NOOD AAN EEN HULPLIJN?

Indien je hulp nodig hebt bij het aanmaken van je account of het creëren van je QR-code, kan je steeds beroep doen op de assistentie van ons Go Digital Team. Contacteer ons Go Digital Team via godigital@metro.be.

 

ONTDEK OOK ONZE ANDERE DIGITALE TOOLS